MASZ PYTANIE? ZADZWOŃ: +48 697 614 208

Kiedy wymienić klocki hamulcowe?

Klocki – jeden z podstawowych elementów eksploatacyjnych naszych samochodów. Biorąc pod uwagę ewoluujące technologie motoryzacyjne, które trwają od czasu pojawienia się na rynku wynalazku gentlemana nazwiskiem Ford; w układzie hamulcowym od początku zmieniło się stosunkowo niewiele.

Klocki hamulcowe należy wymieniać okresowo tak w najnowszym modelu Mercedesa, jak i w trzydziestoletnim Volkswagenie.Kiedy należy to robić? Zasada jest bardzo prosta. Jeśli warstwa okładziny ciernej osiągnie 2,5 mm – 1,5 mm grubości, należy bezwzględnie rozglądać się za warsztatem. W przypadku, gdy samochód jeździ na felgach stalowych, bardzo trudno oszacować pozostałą grubość okładziny, dlatego z pomocą przychodzą nam… Czujniki.

Na popularne pytanie Klientów “z czujnikami, czy bez?” odpowiadamy zawsze tak samo – każdy zestaw klocków Sunrich Polska posiada czujniki zużycia. Mogą być one elektroniczne, z zatopionym przewodem w mieszance ciernej, który – gdy dotknie tarczy hamulcowej – natychmiastowo poinformuje nas o tym komunikatem na desce rozdzielczej. Najprostszym czujnikiem zużycia, który jednak pomału ustępuje miejsca tym elektronicznym, jest sprężynująca blaszka. Gdy okładzina cierna zetrze się do jej poziomu, blaszka będzie trzeć o tarczę wydając nieprzyjemny, metaliczny dźwięk. Długo utrzymujący się sygnał znaczy jedno – przyszedł czas na wymianę.

Wymiana tarcz hamulcowych jako bezwzględny przyczynek wymiany klocków. Tutaj nic nie trzeba dodawać. Na naszej fotografii w opozycji do klocków nowych przedstawiono klocki zużyte. Grubość mieszanki jest znacznie wyższa niż 1,5 mm, więc teoretycznie klocki mogłyby jeszcze pracować. Nic z tego – w Subaru naszej koleżanki wymienialiśmy tarcze, więc klocki mimo sprawności nadawały się do wyrzucenia.Jak wymieniać klocki w zgodzie ze sztuką?

Obiecywaliśmy Wam film instruktażowy – prace trwają, efektami pochwalimy się niedługo.

Bezpiecznych dróg!